نیازمند جنبشی جهانی در امر تعهد به خانواده هستیم
کد خبر: 4173915
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
دستیار ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد:

نیازمند جنبشی جهانی در امر تعهد به خانواده هستیم

دستیار ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بر نیازمندی به جنبشی جهانی در امر تعهد به خانواده تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فاطمه ابراهیمی، دستیار ویژه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دومین روز نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه درباره تعاملات و ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده اظهار کرد: با توجه به نقش زنان در دیپلماسی عمومی و فرهنگی، اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان در جهت تأمین محتوا و برندسازی از انقلاب اسلامی ناظر بر روایتگری مؤثر و جریان‌ساز ایران و انقلاب در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی و با هدف اعتلای جایگاه زن و خانواده در سطح بین‌الملل اقدام‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: ضمن راه حل‌جویی برای مسائل مشترک جوامع اسلامی، هم‌افزایی و شبکه‌سازی فعالان حقیقی و حقوقی و حمایت از این شبکه‌ها در داخل و خارج از کشور در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی، جایگاه گفتمان انقلاب اسلامی در ابعاد اطلاع رسانی صحیح و درک از سوی مخاطب خارج از کشور و با هدف نهایی اثربخشی در توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی جهان را ارتقا دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه هدف غایی فعالیت‌های اداره زنان، اعتلای جایگاه زن و خانواده در سطح بین‌الملل است، از عدم تبیین تراز زن و خانواده در گفتمان اسلام و انقلاب در سطح بین‌الملل، عدم آگاهی‌سازی جوامع نسبت به نقض حقوق زنان در غرب، عدم تبیین مبانی گفتمانی، دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوع زن و خانواده و در نهایت، فروپاشی ساختار خانواده در پرتو سبک زندگی غربی را از جمله مسائل کنونی اداره زنان برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت در حوزه خانواده در سطح فراملی گفت: روایت های ساختگی از زوجیت و جنسیت، در حقیقت تلاش برای حذف مفاهیم متعالی نظیر مادر، پدر و خانواده طبیعی است؛ اقدام هایی که می توان آن را مصادیق جنایت علیه بشریت و موجب انقطاع نسل بشر دانست.

ابراهیمی افزود: مقابله با چنین رویکردهایی وظیفه انسانی ماست. ما امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم تا همه اعضای خانواده، زندگی گرم در کنار یکدیگر را تجربه کنند.

وی اظهار داشت: ما از همه رهبران جهان و ادیان الهی می‌خواهیم به وظیفه تاریخی خود در حمایت از جایگاه اصیل مفهوم خانواده و مقابله با روایت‌های ساختگی عمل کنند.

ابراهیمی افزود: ما از سازمان ملل انتظار داریم که احترام به جایگاه والا و اصیل خانواده را در صدر دستور کار خود قرار دهد.

وی از جمله برنامه‌های تحولی اداره زنان سازمان به تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه، شناسایی و رتبه‌بندی فعالان داخلی دارای ظرفیت بین‌المللی، توان‌افزایی و کارسپاری به فعالان داخلی کشور برای کنشگری بین‌المللی، شناسایی و رتبه‌بندی فعالان خارجی همسو در حوزه زن و خانواده و توان‌افزایی و کارسپاری به فعالان همسوی خارج از کشور اشاره کرد.

ابراهیمی توسعه ارتباطات فرهنگی از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی و اعزام و پذیرش هیئت‌ها را از برنامه‌های اجرایی اداره زنان نام برد.

وی با اشاره به تقویت و ارتقای برنامه‌های درون سازمانی و برون سازمانی در حوزه زن و خانواده با رویکرد بین‌المللی از جمله این برنامه‌ها به همکاری مشترک با مرکز مطالعات راهبردی و تأسیس میز مشترک خانواده، همکاری مشترک با مرکز گفت‌و‌گوی ادیان، همکاری مشترک با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و همکاری مشترک با بنیاد بین‌المللی گوهرشاد اشاره کرد.

ابراهیمی در تعریف شبکه کنشگران زن و خانواده گفت: این شبکه مجموعه‌ای از افراد حقیقی و حقوقی است که به صورت تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی سازمان مردم نهاد(سمن) و مراکز دولتی با جمعی از مخاطبان در ارتباط هستند و توانایی نشر محتوا، جریان‌سازی و هدایت جریان‌های اجتماعی در حوزه زنان، خانواده و سبک زندگی در سطح ملی و فراملی را دارند.

وی افزود: هر شبکه مجموعه‌ای از ارتباطات تعاملی ساختارمند میان اشخاص حقیقی و حقوقی مبتنی بر هدف مشترک برای شکل‌گیری یک همکاری مؤثر در جوامع انسانی برای اعتلای جایگاه زن و خانواده است.

انتهای پیام
captcha