ضرورت الگوگیری رایزنان فرهنگی از گفتمان نبوی
کد خبر: 4174404
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد:

ضرورت الگوگیری رایزنان فرهنگی از گفتمان نبوی

آیت الله علیرضا اعرافی، با ذکر بخش‌هایی از خطبه 71 نهج‌البلاغه که به توصیف ویژگی‌های پیامبر از زبان امیرالمؤمنین می‌پردازد، بر لزوم الگو گرفتن از گفتمان نبوی از سوی رایزنان فرهنگی کشور تأکید کرد.

آیت الله علیرضا اعرافی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور که در چهارمین روز از نخستین اجلاس رایزنان منطقه‌ای ایران در کشورهای همسایه سخن می‌گفت: در ابتدا با اظهار خرسندی از حضور در جمع رایزنان منطقه‌ای از اقدامات سازمان فرهنگ برای انعکاس پیام ایران اسلامی تقدیر و برای آنها آرزوی پیشرفت و پیروزی کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با توجه به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در ماه ربیع‌الاول در اینجا به خطبه 71 از نهج‌البلاغه اشاره می‌کنم که در آنجا امیرالمؤمنین به بیان خصلت‌ها و ویژگی‌های پیامبر(ص) پرداخته است.

اعرافی با اشاره به مهم‌ترین این ویژگی‌ها یعنی خاتمیت، گشاینده گنجینه پنهان معرفت برای بشریت، مبارزه با باطل و در هم شکستن شکوه گمراهی‌ها، آنها را مهم‌ترین درسهایی توصیف کرد که می‌توان از سیره نبوی آموخت و به تبع آن گفتمان حق را به شکلی صحیح ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر گفتمان اسلام این‌گونه ارائه شود، همواره مخاطب خواهد داشت، تصریح کرد این امر برای ما نیز چراغی برافروخته و رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به تبع آن رایزنان فرهنگی کشور نیز باید اینگونه باشد. این گفتمان ناب همه جا خریدار دارد و اگر درست منطق را عرضه کنیم همواره خریدار دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به رایزنان فرهنگی کشور توصیه کرد که در اجرای مأموریت خود نهج‌البلاغه را الگوی خود قرار دهند، چرا که این جذاب بوده، شور و هیجان داشته و فراورده دوران حاکمیت امیرالمؤمنین است که باید الگوی ما باشد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت کار ژرف، دشوار و پر دامنه در حوزه فرهنگی در خارج از کشور، تأکید کرد: در این حوزه باید از موازی‌کاری دور بود و همچنین رایزنان باید آیینه زلال معارف اسلامی باشند و گفتمان ایران، اسلام و انقلاب را به شکلی یکپارچه و جامع ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha