سعید مکرمی معاون انتشارات باغ کتاب شد
کد خبر: 4193213
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
با پایان دوران ماموریت وحید نقشینه

سعید مکرمی معاون انتشارات باغ کتاب شد

رضا مجدی مدیرعامل باغ کتاب همزمان با پایان دوران ماموریت وحید نقشینه به عنوان معاون انتشارات باغ کتاب، سعید مکرمی را به جای وی منصوب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از باغ کتاب تهران، آیین تکریم وحید نقشینه و معارفه سعید مکرمی به عنوان معاون انتشارات باغ کتاب، دوم دی‌؛ با حضور رضا مجدی مدیرعامل باغ کتاب، مجید صادقیان قائم‌مقام باغ کتاب و جمعی از مدیران و معاونان این مجموعه فرهنگی برپا شد.

مجدی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های  نقشینه، وی را دوستی همراه خواند که هرجا کاری روی زمین مانده بود حاضر می‌شد و گوشه‌ای از کار را می‌گرفت.

وی افزود: در یک‌سالۀ اخیر، بسیاری از مشکلات و ضعف‌های ساختاری باغ کتاب مرتفع شده است و هم‌اکنون فرصت خوبی است تا با یاری حق، دورۀ جدید تاثیرگذاری باغ کتاب بر اکوسیستم کتابی کشور آغاز شود.

مدیرعامل باغ کتاب تهران گفت: با توجه به نقشی که باغ کتاب در حوزه صنایع خلاق به‌خصوص موضوعات ترویج علم و دانش و فرهنگ و هنر  ایفا می‌کند، نقطه عزیمت باغ کتاب حوزه کتاب و حمایت از ناشرین و نویسندگان است.

مجدی تاکید کرد: در یک‌سال اخیر، اقدامات ارزشمندی در حوزه محتوا و برگزاری رویدادهای مرتبط با نشر و ترویج کتاب صورت گرفته است که این مسیر با تمرکز و حمایت بیشتر از مولفین و ناشران و مخاطبین ارزشمند باغ کتاب ادامه خواهد داشت.

در ادامه، سعید مکرمی در این آیین گفت: باغ کتاب تهران، سرمایۀ ملی است و نه فقط متعلق به مردم تهران بلکه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی ایران، به همه مردم ایران تعلق دارد و رشد و بالندگی آن در رونق‌گرفتن صنعت نشر ایران می‌تواند موثر واقع شود.

او بیان داشت: مسیر رشد، پروژه نیست بلکه یک فرآیند است، از این رو نیازمند استمرار در حرکت و مشارکت همه بخش‌های داخلی موسسه و همچنین فعالان صنعت نشر است.

مکرمی باغ کتاب را به کشتی روی آب تشبیه کرد و گفت: کشتی روی آب، مخاطرات زیادی دارد و هرگونه کم‌کاری می‌تواند منجر به مرگ همه شود و رسیدن به مقصود و هدف نیز نتیجه برنامه‌ریزی و اقدام هماهنگ همۀ اعضای کشتی است. بنابراین کسی به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و همه در موفقیت سهیم هستند.

همچنین، مجید صادقیان بیان کرد: باغ کتاب تهران ظرفیت‌های فعال نشدۀ زیادی دارد. سهم قابل توجهی از بازار نشر و توزیع کتاب، در باغ کتاب رقم می‌خورد. به همین دلیل هرچه برای ارتقای کمی و کیفی آن تلاش کنیم، در بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران، نقش ایفا کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا؛ سعید مکرمی معاون انتشارات باغ کتاب، عضو هیئت مدیرۀ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز بوده و از سال ۱۳۸۵ در بخش‌های مختلف صنعت نشر حضور داشته است.

انتهای پیام
captcha