انتشار کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر»
کد خبر: 4193878
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفت

انتشار کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر»

کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» نوشته مالک شجاعی جشوقانی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، این کتاب به بررسی مواجهه فلسفی با مسئله علوم انسانی در سه سطح معرفت شناسی، نهادی و گفتمانی و با نظر به تجربه ایران معاصر می‌پردازد.

مالک شجاعی جشوقانی در معرفی کتاب نوشته است: هر گونه مواجهه معاصر و قابل دفاع با مسئله « علوم انساني» در مطالعات آموزش عالی مستلزم مطالعه فلسفی -انتقادی سیر تاریخی تکوین علوم انسانی در خاستگاه اصلی آن یعنی غرب مدرن و مطالعه دقيق و مستند تجربه مواجهه با علوم انسانی مدرن در فضای فکری ایران معاصر است . این کتاب به بررسی این مواجهه در سه سطح ۱- معرفت شناسانه ۲- نهادی و۳- گفتمانی پرداخته و نشان داده است که راه سیاست گذاری موثر در آموزش ، پژوهش و ترویج علوم انسانی در دو سطح دانشگاهی و حوزه عمومی، از مسیر مطالعات بنیادین سیاست پژوهی در علوم انسانی می‌گذرد.

کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» مشتمل بر سه فصل و با ۱۹۶ صفحه و قیمت ۱۳۶۰۰۰ تومان توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.

کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» منتشر شد

انتهای پیام
captcha