نویسنده «امام برای من آمد» درگذشت
کد خبر: 4193992
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
در 77 سالگی

نویسنده «امام برای من آمد» درگذشت

اکبر خلیلی، نویسنده کتاب‌های برگزیده و موفق نویسنده «امام برای من آمد» و «گام به گام با انقلاب» و از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ۷۷ سالگی به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایکنا به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران؛ همسر این نویسنده خبر درگذشت وی را تأیید کرد و خبر داد که مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌نام خلیلی سه‌شنبه 26 دی انجام خواهد شد.

اکبر خلیلی سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته ادبی ادامه داد. در سال‌های دفاع مقدس از خبرنگاران جنگ بوده و از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود.

وی علاوه بر دبیری سرویس ادبی روزنامه جمهوری اسلامی با روزنامه‌های کیهان و جوان نیز همکاری داشته است.

از بین آثار او رمان «ترکه‌های درخت آلبالو»، چندین جایزه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آثار برگزیده دفاع مقدس برده و داستان «امام برای من آمد» از مجموعه «هفده به علاوه سه» نیز جایزه بهترین داستان کوتاه مهر را به خود اختصاص داده است.

از دیگر آثار خلیلی می‌توان به «نون تافتون»، «کارون پر از کلاه» و «گام به گام با انقلاب» اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ زنده‌نام خلیلی در کتاب «گام به گام با انقلاب» مسائل و اتفاق‌های سیاسی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کرده است. وی در این کتاب که به صورت یادداشت‌های روزانه تنظیم کرده پیشامدهای متعدد سیاسی در سال ۱۳۵۷ از ۱۷ شهریور تا ۲۴ بهمن ماه را روایت کرده است.

خلیلی در خلال این یادداشت‌ها اشاره هایی به جمعه خونین شهریور ۵۷، متن لایحه حکومت نظامی در همان ماه، سخنرانی بختیار و سوگند تاریخی وی، صحبت‌های شاه در جلسه‌ای با امرای ارتش، بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به ایران و پیام ایشان در ۲۲ بهمن به ملت درباره ارتش دارد.

انتهای پیام
captcha