ارسال آثار برگزیده جشنواره‌های گذشته فیلم مدرسه به جشنواره‌های خارجی
کد خبر: 4204441
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
دبیر نهمین جشنواره‌ بین‌المللی مدرسه بیان کرد:

ارسال آثار برگزیده جشنواره‌های گذشته فیلم مدرسه به جشنواره‌های خارجی

امیرحسین اخوین دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی مدرسه گفت: تاکنون جشنواره فیلم مدرسه آثار برگزیدگان در دروه‌های گذشته را به ۱۴ جشنواره کشورهای مختلف از جمله هند، ایرلند، بلژیک، فرانسه، استرالیا، موراکو، تایوان، کره، کانادا، جمهوری چک، روسیه، آذربایجان، هلند، اسلوونی ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی مدرسه، امروز ۱۹ اسفند در حوزه هنری برگزار شد.

جشنواره‌های هنری مدرسه به همت حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری در سه بخش فیلم کوتاه و عکس و گرافیک با موضوع اصلی روایت قهرمانان پیشرفت برگزار شد.  

در ابتدای مراسم، امیرحسین اخوین، دبیر جشنواره گفت: امسال ۲۳ هزار اثر از ۳۹ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره رسیده است. از روز افتتاحیه (۱۶ اسفند) این جشنواره، ۱۲۰ دانش‌آموز برگزیده جشنواره از ۲۴ استان کشور در اردوی برگزیدگان شرکت کردند که در مجموع ۵۷ گروه طرحی را با عنوان روایت قهرمانان پیشرفت انتخاب کردند و این طرح توسط داوران بررسی شد و امروز ۱۸ طرح جوایز می‌گیرند. در آیین پایانی این جشنواره، تقدیر از برگزیدگان فیلم را نیز خواهیم داشت.

وی درباره برنامه جشنواره فیلم مدرسه از آثار برگزیده دانش‌آموزان در بخش بین‌الملل بیان کرد: برای این دانش‌آموزان کارگاه مشترک آموزشی با دانش‌آموزان برگزیده کشورمان برگزار می‌کنیم. آثار برگزیدگان جشنواره فیلم مدرسه، در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت داده خواهد شد، همچنین در این جشنواره از ۶ اثر بین‌المللی نیز تقدیر می‌شود.

دبیر جشنواره تصریح کرد: تاکنون جشنواره فیلم مدرسه آثار برگزیدگان در دروه‌های گذشته را به ۱۴ جشنواره کشورهای مختلف از جمله هند، ایرلند، بلژیک، فرانسه، استرالیا، موراکو، تایوان، کره، کانادا، جمهوری چک، روسیه، آذربایجان، هلند، اسلوونی ارسال کرده است که موفق به کسب جوایز از این رویدادها شده‌اند.

وی همچنین درباره میزان حمایت شبکه‌های تلویزیونی از آثار دانش‌آموزان برگزیده چنین توضیح داد: شبکه امید پایگاه اصلی حمایت از آثار این نوجوانان است؛ البته سایر شبکه‌های تلویزیون نیز در میان برنامه‌ها، آثار دانش‌آموزان برگزیده را پوشش می‌دهند‌.

یادآور می‌شود، ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان در این جشنواره، دانش‌آموزان دختر بودند که در انتهای مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha