عزم استان بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4048039
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

عزم استان بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی است

استاندار یزد با اشاره به اینکه عزم استان بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی است، بر تربیت 4 هزار حافظ قرآن کریم به نیت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان در طول چهار سال آینده تأکید کرد.

نمایشگاه علوم قرآنی ویترین مؤسسات قرآنی استبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، عصر امروز، 20 فروردین ماه در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد با تقدیر و تشکر از مدیرکل و مجموعه فرهنگ و ارشاداسلامی استان که نسبت به برگزاری نمایشگاه پس از دو سال همت گماردند اظهار کرد: نباید فراموش کرد بیماری به نام کرونا در دنیا و کشور ما همه فعالیت‌ها را تعطیل کرد و ضربه‌هایی در عرصه‌های محتلف وارد کرد و اگر قرار بود این روند ادامه پیدا کند مشخص نبود وضعیت به چه نحو باشد.

وی عزم دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون را یادآور شد و گفت: امروز شاهد رونق گرفتن فعالیت‌های هنری، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری هستیم، مجدد مدارس بازگشایی شد و فعالیت‌های قرآنی نیز شکل گرفت.

فاطمی بیان کرد: ما هر چه داریم از برکت قرآن است و فرهنگ چیزی جزء ترویج مکتب آل الله و ترویج فرهنگ نورانی قرآن نیست و الحمدلله امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجموعه این نهاد و دستگاه‌های فرهنگی همه مؤمن به این مسئله هستند و عزم قلبی بر ترویج فرهنگ غنی اسلام و قرآن و عترت است و این موضوع فرصتی است که در استان به وجود آمده است.

استاندار یزد با تقدیر و تشکر از مجموعه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان و سایر تشکل‌هایی که در این حوزه وجود دارد، گفت: نمایشگاه قرآن ویترین ارائه دستاوردها و محصولات مؤسسات قرآنی است که فعالیت‌های خود را به نمایش عمومی می‌گذارند و عزم ما بر حمایت است و در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور فعالان قرآنی صورت گرفت، در همین زمینه موضوعاتی مطرح شد و قول مساعد در خصوص حمایت از فعالیت‌های قرآنی داده شد البته مقرر شد در طول چهار سال با توجه به دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، برنامه‌ریزی لازم برای تربیت 4 هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان صورت گیرد.

یادآور می‌شود هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد امروز 20 فروردین ماه افتتاح و تا 26 فروردین ماه از ساعت 18 الی 23 میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام
captcha