سادات نیازمند توانمند می‌شوند
کد خبر: 4070866
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

سادات نیازمند توانمند می‌شوند

رئیس مجمع جهانی سادات با اشاره به توانمندسازی سادات نیازمند گفت: این مجمع متعهد است تا سادات شریف و محجوب کشور را که به لحاظ مالی مستضعف هستند، تقویت و مشاغلی تعریف شده را برای آنها فراهم کند.

سید شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس مجمع جهانی ساداتبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس مجمع جهانی سادات، در مراسم افتتاح خانه سادات استان یزد که در محل دفتر آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی این مجمع احیای دستگاه نقابه‌السادات که حلقه ارتباط و اتصال جامعه سادات و حاکمیت بود، است و در واقع نقیب‌السادات مشکلات و مسائل را به حکومت منتقل و او واسطه بین مردم و حکومت بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا اواخر دوره قاجار دستگاه نقابه‌السادات در حکومت‌های پادشاهی ایران تشکیلاتی داشت و پس از آن به کلی منحل شد گفت: بعد از انقلاب وقتی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت (ع) شکل گرفت، حرکت‌هایی برای گردهمایی مجمع سادات اتفاق افتاد و صرفاً در حد جلسه و گردهمایی برگزار شد و سرانجام در سال ۱۴۰۰ مجمع جهانی سادات مستقلاً با مجوزهای رسمی از وزارت کشور اعلام حضور کرد.

وی ادامه داد: این مجمع درصدد است با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها ارتباط مستقیم و مستمر داشته باشد و تشکیلات ما در استان‌ها با مدیریت اشخاصی است که از سوی نمایندگان ولی فقیه معرفی و تأیید شده‌اند.

طباطبایی، احیای جایگاه معنوی سادات در جامعه را از اهداف مهم این مجمع بیان کرد و گفت: در مجموع می‌خواهیم سادات را به عنوان یک پدافند غیر عامل معنوی در جامعه فعال کنیم تا ارزش‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه فعال شود.

رئیس مجمع جهانی سادات کشور دومین هدف راه‌اندازی این مجمع را تدوین نسب‌شناسی و شجره‌نامه سادات برشمرد و بیان کرد: در حوزه توانمندسازی سادات نیازمند، مجمع جهانی سادات متعهد است تا سادات شریف و محجوب کشور را که به لحاظ مالی مستضعف هستند، تقویت و مشاغلی تعریف شده را برای آنها فراهم کند.

وی با اشاره به کمک تحصیلی به سادات نخبه نیازمند در کشور گفت: در حوزه پزشکی باید تمهیداتی اتخاذ شود تا سادات پزشک نسبت به درمان سادات نیازمند اقدام کنند. اگر بخواهیم جایگاه سادات احیا شود برای این است که جامعه را از برخی آسیب‌ها مصون کنیم بنابراین خدمات برای عموم افراد تعریف می‌شود.

انتهای پیام
captcha