تکریم سادات در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4070856
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

تکریم سادات در جامعه نهادینه شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با تأکید بر تکریم و احترام سادات و ذریه الرسول گفت: این احترام و تکریم باید در جامعه نهادینه شود.

مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، در مراسم افتتاحیه خانه سادات استان یزد با اشاره به جایگاه سادات و احترام به آنها اظهار کرد: در روایتی از حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) آمده است: «نگاه به ذریه ما عبادت است، عرض شد یابن رسول الله نگاه کردن به امامان از دودمان شما عبادت است یا نظر کردن به همه ذریه پیامبر(ص)، فرمود: بلکه نگاه کردن به همه ذریه پیامبر عبادت است تا وقتی که از راه و روش پیغمبر جدا نشوند و به گناهان آلوده نگردند.»

وی ادامه داد: نکته مهم در روایات توجه به هر دو منظر در باب سادات است هم احترام به سادات در آن است و هم توجه به اینکه ارزش سادات هم به رهروی راه نبی اکرم یعنی راه دینی است.

دادآفرین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم در زمینه شفاعت ایشان گفت: پیامبر اکرم(ص)‌فرمودند: «چهار گروه‌ هستند که روز قیامت من شفیع آنها خواهم بود: دسته اول کسی که بعد از من ذریه‌ام را گرامی بدارد. دسته دوم آن کسی که در برآورده کردن حاجات آنها تلاش کند. دسته سوم آن کسی که به هنگام اضطرار تلاش در جهت حل مشکل آنها داشته باشد و دسته چهارم آن کسی که با قلب و زبانش آنها را دوست داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد بیان کرد: روایات زیادی در مورد احترام و تکریم سادات بیان شده و لذا امیدواریم بواسطه این تکریم و احترام مورد شفاعت رسول الله قرار گیریم.

وی با اشاره به افتتاح خانه سادات استان یزد آن را گامی مؤثر برای جایگاه و تکریم سادات بیان کرد و گفت: از قدیم الایام سادات را با شال سبز می‌شناسند و امیدواریم این سنت همچنان تداوم داشته باشد هر چند در برخی نقاط این مهم مشاهده می‌شود و لذا لازم است این سنت را در همه مناطق و محلات شاهد باشیم. 

انتهای پیام
captcha