برنامه‌های فرماندهی تهران بزرگ در مسیر تحقق پلیس تراز قرآنی
کد خبر: 4108109
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

برنامه‌های فرماندهی تهران بزرگ در مسیر تحقق پلیس تراز قرآنی

مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی تهران بزرگ ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی فراجا به منظور مهجوریت‌زدایی از قرآن و تحقق پلیس تراز قرآنی، گفت: نیروی انتظامی مسئولیت حساس تأمین امنیت و آرامش را برای مردم در اقصی نقاط کشور برعهده دارد، ضروری است که از طریق انس با قرآن، خود را از لحاظ معنوی، اعتقادی و بصیرتی تقویت کند.

مهدی سحری، مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ضرورت و جایگاه فعالیت‌های قرآنی در ستاد فرماندهی تهران بزرگ، گفت: برنامه‌های قرآنی ما در دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی تهران بزرگ به صورت هفتگی، مناسبتی و ویژه‌برنامه‌ای در طول سال برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه قرآنی هفتگی ما شنبه‌ها با حضور جمعی از سربازان وظیفه در قالب روخوانی، ارتقای قرائت و آموزش قرآن با حضور اساتید قرآنی برون‌سازمانی مطرح کشوری و درون سازمانی در حسینه ۱۴ معصوم و یا در مرکز آموزش ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار می‌شود. همچنین روز‌های دوشنبه برای بانوان برنامه قرآنی ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که با حضور جمعی از بانوان شاغل در ستاد فرماندهی تهران بزرگ که بیش از ۲۰ نفر می‌شوند، این محفل و کلاس قرآنی برگزار می‌شود. در این کلاس نیز از اساتید قرآنی خانم دعوت می‌کنیم تا ضمن تصحیح قرائت آموزش روخوانی، تفسیر و ترجمه قرآن را نیز ارائه دهند.

مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی تهران بزرگ ادامه داد: در روز‌های سه‌شنبه کلاس قرآنی پرشوری را با تدریس استاد حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان، برای کارکنان و سربازان وظیفه این ستاد در حسینیه چهارده معصوم‌(ع) برگزار می‌شود. این کلاس آموزشی در حوزه ترجمه، درک و مفاهیم قرآن کریم سه‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۹ با حضور جمعی از قاریان، حافظان و علاقه‌مندان در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

سحری بیان کرد:‌ حاضران در این کلاس جدا از اینکه فرصتی را برای انس بیشتر با قرآن و بهره‌گیری از الگو‌های قرآنی پیدا می‌کنند، با تشویق‌های گرم استاد جلسه، شور و شوق بیشتری را برای ادامه فعالیت‌ خود و حضور در جلسات بعدی به دست می‌آورند. در خلال این کلاس نیز سؤالاتی از حاضران از سوی استاد جلسه پرسیده می‌شود که در صورت پاسخ درست یا تلاوت مورد پسند، با تشویق حضار هدیه‌ای تبرکی از سوی استاد به آن‌ها اعطا می‌شود.

قدمی در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن

مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی تهران بزرگ با بیان اینکه قرآن، کتاب سازندگی است و باید بیش از پیش با آن انس گرفت افزود: این کلاس و سایر برنامه‌های قرآنی فراجا براساس ابلاغیه معاونت تربیت و آموزش ستاد عقیدتی ـ سیاسی فراجا در همه استان‌ها و در تهران به طور منظم برگزار می‌شود و به جز کلاس ترجمه و درک مفاهیم قرآن، سایر برنامه‌های قرآنی اعم از ارتقای سطح تلاوت قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه، کلاس حفظ و دیگر برنامه‌های قرآنی نیز در طول هفته در ستاد و سایر رده‌های تخصصی برگزار می‌شود و امیدواریم قدمی را در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن برداریم.

تربیت آموزش‌یار قرآن

وی به برنامه‌های ماهانه و سالیانه عقیدتی سیاسی فرماندهی تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌‌ها بحث تربیت آموزش‌یار قرآن کریم را داریم که براساس ابلاغیه‌ای که اداراه قرآن و حدیث معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی فراجا داده است، افرادی را که در این خصوص مهارت دارند گزینش می‌کنیم و از طریق سازمان به شهر مقدس قم اعزام می‌کنیم. این افراد طی یک دوره یک تا سه هفته‌ای آموزش لازم را می‌بینند و در نهایت به عنوان آموزش‌یار قرآن کریم در رده‌های ستادی از این عزیزان استفاده می‌کنیم.

سحری در خصوص اثر برگزاری محافل قرآنی در روحیه و سبک زندگی کارکنان و سربازان گفت: براساس نظرسنجی که در این خصوص انجام شده است، اکثر غریب به اتفاق کارکنان خانم، آقا و وظیفه از چنین محافل و مجالسی استقبال خوبی می‌کنند و محافل قرآنی ما را با حضور پررنگ خودشان رونق می‌هند و همین استقبال نشان از رضایت و اثرگذاری آن دارد. قطعاً حضور در این محافل نه تنها در روحیه بلکه در سبک زندگی کارکنان هم اثرگذار خواهد بود چراکه انس با قرآن و قرائت آن مقدمه حرکت در مسیر زندگی قرآنی و عمل به دستورات الهی است.

مسئول دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی تهران بزرگ تصریح کرد: از آنجا که مجموعه عظیم نیروی انتظامی مسئولیت حساس تأمین امنیت و آرامش را برای مردم در اقصی نقاط کشور برعهده دارد، ضروری است که از طریق انس با قرآن خود از لحاظ معنوی، اعتقادی و بصیرتی تقویت کند لذا سعی ما در برگزاری این برنامه‌‌ها و کلاس‌ها رسیدن به این نقطه است که کارکنان ما بتوانند در همه مراحل و بخش‌های زندگی و کارشان قرآنی کار و زندگی کنند، قرآنی عمل کنند و قرآنی رفتار کنند تا در نهایت شاهد صحت پلیس تراز قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha