اعلام مصوبات سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد
کد خبر: 4109575
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

اعلام مصوبات سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد

سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد با دو دستور جلسه؛ تصویب فهرست دقیق برنامه جلسه قرآنیان در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان و رسیدگی به اعتراضات برخی از مؤسسات برای عدم قرارگیری در فهرست مؤسسات مجری طرح «۴ هزار شهید ۴ هزار حافظ قرآن» برگزار شد.

سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزدبه گزارش ایکنا، سی و پنجمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، امروز، چهارم دی‎ماه با دو دستور جلسه بررسی و تصویب فهرست دقیق برنامه جلسه قرآنیان در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان و رسیدگی به اعتراضات برخی از مؤسسات برای عدم قرارگیری در فهرست مؤسسات مجری طرح «۴ هزار شهید ۴ هزار حافظ قرآن» و تصمیم‌گیری در خصوص آن برگزار شد.

بنابر گفته محمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد «طی این جلسه فهرست دقیق و جزئیات جلسه قرآنیان با رئیس جمهور قطعی و نهایی شد. تلاوت دسته جمعی جامعه قرآنی یزد در بدو ورود، خیر مقدم استاندار یزد، پخش کلیپ مفاخر قرآنی استان، سخنرانی با موضوع «بیان مشکلات و دغدغه‌های جامعه قرآنی» توسط محمدرضا شایق، استاد و پیشکسوت قرآنی استان و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد به عنوان نماینده جامعه قرآنی استان و تبیین طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ قرآن» توسط حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد و مراسم رونمایی از طرح با حضور رئیس جمهور و سخنرانی رئیس جهوری از جمله برنامه‌های جلسه با ریاست محترم جمهور است».

اعتراضات چند مؤسسه برای عدم قرارگیری در فهرست مؤسسات مجری طرح «۴ هزار شهید ۴ هزار حافظ» مجدد، مورد بررسی قرار گرفت و طی تصمیم اتخاذ شده، مقرر شد تا در صورتی که مؤسسات بتوانند خود را به شاخص‌های تعیین شده برای مؤسسات مجری طرح برسانند و بتوانند این آیتم‌ها را کسب کنند تا پیش از آغاز طرح، به عنوان مجری این طرح انتخاب شوند.

یادآور می‌شود، براساس آیین‌نامه این طرح، مؤسسات مجری شامل تمامی تشکل‌های قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین عضو اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد هستند که پس از تأیید کمیته نظارت و ستاد اجرایی طرح، توانستند به عنوان مؤسسه مجری در طرح مشارکت داشته باشند. همچنین مؤسسات مجری قابلیت ثبت‌نام از قرآن‌آموزان و شروع فرایند آموزشی را از ابتدای طرح خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha