افتتاحیه پنجمین جایزه‌ مصطفی(ص) در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4170123
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
با حضور رئیس‌جمهور

افتتاحیه پنجمین جایزه‌ مصطفی(ص) در اصفهان برگزار می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در تلاش هستیم آیین افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود.

جایزه‌ مصطفی(ص)به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز، 29 شهریورماه در یکصدوسی‌ویکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در مهرماه سال‌ جاری، چند رویداد معتبر در اصفهان برگزار می‌شود که مهمترین آنها از لحاظ ملی و بین‌المللی، پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که مدیریت استان در سال گذشته انجام داد، میزبانی این جایزه بین‌المللی به اصفهان واگذار شد و به دنبال این هستیم تا دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در استان مستقر بماند.

استاندار اصفهان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای توسعه استان را حرکت در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: بر این اساس باید پیوند عمیقی میان استان اصفهان و حوزه‌های فناوری برقرار و مسیر اصلی سرمایه‌گذاری استان هموار شود.

وی با تأکید بر اینکه اصفهان باید پایگاه مؤثر و مهمی برای نخبگان علمی ملی و بین‌المللی قلمداد شود، افزود: برای تحقق این مهم، گام نخست در جریان اعطای جایزه مصطفی(ص) رقم خواهد خورد و اصفهان میزبان ۱۵۰ دانشمند برتر جهان اسلام می‌شود که از سراسر دنیا به این شهر خواهند آمد.

مرتضوی گفت: در تلاش هستیم افتتاحیه این آیین با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود و در جریان این جایزه، برنامه‌های متعددی با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه علم و فناوری در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌سازی برای بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بهره‌مندی از این رویداد ضروری است؛ در این راستا زمینه‌سازی برای حضور فعالان اقتصادی استان در جریان اعطای جایزه مصطفی(ص) و ایجاد ارتباط با نخبگان علمی جهان اسلام از طریق اتاق بازرگانی با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام
captcha