نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی در اصفهان برگزار شد
کد خبر: 4172607
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
در حاشیه پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص)

نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی در اصفهان برگزار شد

در نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی در حاشیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان، شرکت‌کنندگان بر گسترده‌تر شدن دایره نخبگان، جذب بیشتر نخبگان بانو، ضرورت پرداختن نخبگان به حوزه علوم انسانی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شبکه‌سازی نخبگان تأکید کردند.

بنیاد ملی نخبگانبه گزارش ایکنا از اصفهان، در حاشیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص)، رؤسای بنیادهای نخبگان استانی امروز، 10 مهرماه در نشستی با حضور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و به بحث درباره گستره دایره، اهمیت تأثیرگذاری و امور مربوط به نخبگان پرداختند.

از جمله این پیشنهادها این بود که برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در سطح کشور، بنیادهای نخبگان استانی بیشتر به‌کار گرفته شوند و نقش آنها برجسته‌تر شود. همچنین رؤسای بنیادها بیان کردند که حضور نخبگان استانی در این بنیادها اثرگذاری کافی را ندارد؛ چون با نقش بنیاد نخبگان آشنا نیستند و معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز سازکار تعریف‌شده برای حمایت از نخبگان ندارد.

رؤسای استان‌ها با اشاره‌ به ردیف بودجه استانی برای بنیاد ملی نخبگان، خواستار زیر پوشش قرار گرفتن طیف‌های متنوع نخبگان، تقویت بخش دانش‌آموزی و جذب بیشتر نخبگان بانو شدند. آنها پیشنهاد دادند شناسایی نخبگان به جای روند ملی، روند استانی را طی کند تا نتیجه بهتری داشته باشد. همچنین چند تن از رؤسای بنیادهای استانی با اشاره به اهمیت علوم انسانی، به این موضوع پرداختند که در علوم دیگر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است؛ ولی نخبگان به حوزه علوم انسانی نپرداخته‌اند.

رؤسای بنیادهای نخبگان استانی همچنین به طرح موضوع استفاده از کانون‌های مساجد و مردم برای شبکه‌سازی نخبگان پرداختند و برای تقویت اثرگذاری نخبگان در استان‌ها نیز نظرات خود را مطرح کردند.

یادآور می‌شود، در این نشست، رؤسای بنیادهای نخبگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مرکزی، شیراز، لرستان، خراسان رضوی، یزد، بوشهر، آذربایجان غربی، همدان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، خوزستان، کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد، اردبیل، خراسان شمالی و... به طرح نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha