تأکید امام‌جمعه یزد بر ترویج جلسات خانگی قرآن کریم
کد خبر: 4132601
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

تأکید امام‌جمعه یزد بر ترویج جلسات خانگی قرآن کریم

امام جمعه یزد با تأکید بر رونق مباحث قرآنی در جامعه، برپایی جلسات خانگی و خانوادگی قرآن را در این زمینه مؤثر دانست و گفت: در نمایشگاه قرآن نیز می‌توان اقداماتی در این زمینه انجام داد.

بازدید امام جمعه یزد از نمایشگاه قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از یزد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل ایرانی اسلامی که در شهرک نمایشگاه بین‌المللی یزد برپا شده است، بازدید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در حاشیه این بازدید به ایکنا گفت: قرآن کریم کتاب خداست و حاوی دستورات زندگی برای بشریت است که راهنمای آنان در زندگی بوده و لذا باید همواره با قرآن بود و با این کتاب الهی مأنوس باشیم.

وی برپایی نمایشگاه قرآن در جامعه را ارزشمند خواند و افزود: در نمایشگاه قرآن باید به محتوا توجه داشته باشیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، چرا که قرآن کریم راه کمال و سعادت بشر را نشان می‌دهد، و این امر می‌تواند بالاترین ارزش برای متولیان باشد، بنابراین چنین نمایشگاه‌هایی پر ارزش‌ترین، پرمحتواترین و کامل‌ترین خواهد بود که باید برای ترویج قرآن کریم برپا شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: در زمانی قرآن کاملاً در مهجوریت قرار داشت هر چند اکنون نیز در برخی موارد مهجوریت این کتاب الهی مشاهده می‌شود و لذا باید با اقدامات مناسب و برنامه‌هایی قرآن را از این مهجوریت خارج کنیم و فرامین الهی به منصه ظهور رسانده و عمل شود که با عمل به آن می‌توانیم به کمال الهی برسیم.

وی بیان کرد: مباحث و مسائل قرآنی باید در جامعه توسعه و رونق داده شود که یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه می‌توان به برپایی جلسات قرآن خانوادگی و خانگی اشاره کرد که خانواده‌ها در هر زمانی دور هم جمع شده و تلاوت قرآن داشته باشند. 

یادآور می‌شود نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل ایرانی اسلامی تا 25 فروردین‌ هر روز از ساعت 18 الی 23 در محل نمایشگاه‌های یزد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha