فعالیت در حوزه قرآن و عترت به سرمایه‌گذاری نیاز دارد
کد خبر: 4132857
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
معاون استاندار یزد:

فعالیت در حوزه قرآن و عترت به سرمایه‌گذاری نیاز دارد

عزیزی با بیان اینکه نمایشگاه‌های قرآن باعث ایجاد انگیزه در نسل جوان برای حضور در فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی می‌شود، گفت: باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و زمان بیشتری صرف شود.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدعلی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل اسلامی ایرانی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: با توجه به اینکه سال‌های گذشته نیز نمایشگاه‌های قرآنی در سطح استان برگزار شد و از نزدیک بازدید داشته‌ام، به نظرم امسال نمایشگاه در حد وسیع‌تر بوده و مکان و محیط گسترده‌تر و فضا برای غرفه‌های متعدد درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تنوع نمایشگاه امسال نیز بالاست و کارهای خوبی برای نمایش فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت انجام شده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که وجود غرفه‌هایی نظیر تربیت چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان، هنرهای قرآنی، مباحث مربوط به معماری اصیل ایرانی اسلامی، پوشاک اسلامی، پاسخ به مسائل شرعی و دیگر موضوعات ارزش نمایشگاه را نشان می‌دهد. 

عزیزی با اشاره به تأثیر نمایشگاه قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: شاید در همه خانه‌ها قرآن کریم وجود داشته باشد ولی اینکه انگیزه‌ای باشد تا به سمت قرآن حرکت کنند، برای همه مردم به صورت مستمر مقدور نبوده و دسترسی فراهم نباشد و لذا نمایشگاه‌های قرآن باعث می‌شود افراد بویژه نسل جوان انگیزه ویژه‌ای پیدا کنند تا در فعالیت‌های قرآنی از روخوانی گرفته تا حفظ و قرائت و همچنین هنرنمایی در حوزه‌های متعدد قرآن حضور پررنگ‌تری داشته باشند و به سمت مباحث قرآنی حرکت کنند. بنابراین باید در این حوزه سرمایه‌گذاری و وقت گذاشته شود.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل ایرانی اسلامی تا ۲۵ فروردین‌ هر روز از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل نمایشگاه‌های یزد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha