بخش نوآوری‌های دیجیتالی به نمایشگاه قرآن یزد اضافه شود
کد خبر: 4134144
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

بخش نوآوری‌های دیجیتالی به نمایشگاه قرآن یزد اضافه شود

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه نرم‌افزارهای خوبی در حوزه قرآن به‌ویژه تفسیر وجود دارد گفت: مجموعه‌های قرآنی می‌توانستند در این نمایشگاه نسبت به عرضه نوآوری‌های دیجیتالی و نرم‌افزاری اقدام کنند.

بازدید امام جمعه بحش مرکزی یزد از نمایشگاه قرآنآیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، برپایی این نمایشگاه را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: خوشبختانه این نمایشگاه از ابعاد گوناگون هم اجمالاً مورد استفاده است اما باید مسئولان استانی برای استقبال بیشتر مردم و همه‌جانبه بودن این نمایشگاه تلاش‌های بیشتری داشته باشند.

وی بر مشارکت نهادهای مردمی و قرآنی در این نمایشگاه تأکید کرد و افزود: معتقد هستم مدارس قرآنی، صدرا و معارف نیز باید در این نمایشگاه سهیم باشند و کارهای نو و جدید را ارائه دهند و حوزه علمیه نیز باید در این گونه نمایشگاه‌ها نقش ایفا کند.

مدرسی با اشاره به اینکه انتشاراتی‌ها باید حضور بیشتری در نمایشگاه داشته باشند تصریح کرد: کتب علوم قرآنی و نوشته‌های نو و تازه کم نداریم، متأسفانه این نمایشگاه از این جهت دچار نقص و کمبود است.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اظهار امیدواری کرد: نوآوری‌های جدید از لحاظ دیجیتالی و نرم‌افزاری در این نمایشگاه‌ها ارائه شود چرا که نرم‌افزارهای خوبی در حوزه قرآن و عترت از جمله تفسیر قرآن برای عرضه وجود دارد که می‌توان به صورت خودجوش برای مردم و بعضاً رایگان نصب شود و این کمترین کاری است که مجموعه‌های قرآنی می‌توانند در این عرصه داشته باشند. 

این استاد حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: راه برای توسعه بیشتر باید مفتوح شود ضمن اینکه کارهای نو قرآنی کمتر در این نمایشگاه نمودار شده بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha