هنرنمایی جوان یزدی با خطاطی آيات قرآن بر روی سنگ
کد خبر: 4134162
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

هنرنمایی جوان یزدی با خطاطی آيات قرآن بر روی سنگ

حسین خواجه‌پور که بیش از یک دهه در زمینه خوشنویسی فعالیت دارد آیات قرآن کریم را با خط معلی و نستعلیق بر روی سنگ خطاطی می‌کند.

حسین خواجه‌پور، هنرمند جوان یزدیحسین خواجه‌پور، هنرمند جوان یزدی در حاشیه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه در زمینه خوشنویسی گفت: از این زمان هشت سال است که به تدریس خوشنویسی مشغول هستم و به آموزش این هنر جذاب و خلاقانه می‌پردازم و از دو سال گذشته کار روی سنگ را انجام می‌دهم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنرمندان بسیاری در این زمینه فعالیت دارند اما در این زمینه فعالیت سیدحسین پوررضوی، هنرمند استان یزد ایده خلق آثار خوشنویسی بر روی سنگ را در من ایجاد کرد و انگیزه پیدا کردم تا در این زمینه وارد شوم. البته سبک کار را تغییر دادم و آثار را با خط معلی و نستعلیق خلق می‌کنم تا با کار این هنرمند برجسته استان تمایز داشته باشد. نوع سنگی که انتخاب شده نیز متفاوت است.

این هنرمند یزدی، تهیه سنگ را مهمترین مشکل در هنر خوشنویسی روی سنگ عنوان کرد و گفت: تهیه سنگ خوب سخت است، سنگی که قرآن روی آن نوشته شود باید جذابیت خاص خودش را داشته باشد و از المان‌هایی از خدا یا رگه‌های جذابی برخوردار باشد. همچنین به ابزار لازم برای ساب زدن روی سنگ نیاز است تا بستر برای نوشتن آماده باشد که این اقدام کمی زمان‌بر است.

وی از مسئولان درخواست کرد: بیش از پیش باید از هنرمندان این عرصه حمایت شود. متأسفانه بسیاری از آثار با لیزر بریده می‌شود و در یک روز تعداد زیادی اثر با قیمت مناسب تولید می‌شوند که شاید این آثار بیشتر مورد استقبال قرار گیرد ولیکن باید هنری که ساعت‌ها برای تهیه آن وقت صرف می‌شود و برای خلق آثار جذاب تجربه کسب شده، حمایت و توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا کودکان و نوجوانان با مشاهده اعتبار و پیشرفت هنرمندان و اساتید صاحب‌نام، مورد تشویق قرار گرفته و این راه و مسیر را ادامه دهند.

این هنرمند قرآنی استان یزد با اشاره به فعالیتش در زمینه تولید آثار جدید و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان گفت: با توجه به اینکه در دو شعبه کانون پرورش فکری واقع در بلوار امیرکبیر و مرکز شماره سه در امامشهر تدریس می‌کنم، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها از آموزش‌های خوشنویسی و حکاکی آیات قرآن کریم بر روی سنگ بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند در زمینه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در استان بیان کرد: خوشبختانه نمایشگاه خوبی برپا شده و از تنوع نیز برخوردار است. در قالب غرفه‌ای 14 اثر از خوشنویسی بر روی سنگ ارائه شد که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

خبرنگار: اعظم‌السادات میرجلیلی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha