فضاهای جدید قرآنی را به نمایشگاه‌ها محدود نکنیم
کد خبر: 4133659
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

فضاهای جدید قرآنی را به نمایشگاه‌ها محدود نکنیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: خوشبختانه در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان، فضاهای جدیدی مشاهده می‌شود که با ذوق و سلیقه‌ در معرض دید قرار گرفته است اما نباید فقط در عرصه نمایشگاه بماند.

مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزدحجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد در جریان بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: خوشبختانه نمایشگاه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف فرهنگی به‌ویژه در زمینه بسط قرآن و عترت برپا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که فرهنگ ریشه‌دار ما بوده و پایه اسلامی به‌واسطه آن شکل گرفته، معارف قرآنی است و نمایشگاه قرآن در هر شکل و شمایلی برگزار شود، ارزشمند است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد افزود: در این نمایشگاه فضاهای جدیدی دیده می‌شود و نمایشگاه با ذوق و سلیقه‌هایی در زمینه نوشتاری، مکتوب و فضاهای نمایشی در حوزه قرآن و عترت همراه است، البته نباید فقط در عرصه نمایشگاه باقی بماند.

دادآفرین اضافه کرد: یکی از موارد مورد اهمیت در زمینه این نمایشگاه، استقبال مردم و بازدید از چنین فضاهایی است که نشان می‌دهد قرآن با فطرت و روح ما عجین شده و وقتی آن را بفهمیم، متوجه می‌شویم آنچه دشمن برای ما تغذیه می‌کند، آن چیزهایی است که غیرواقعی است و آنچه واقعی و با فطرت ما عجین شده، همین معارف قرآنی است. 

وی ادامه داد: این موارد جرقه‌ای است تا حرکت‌های جدی در حوزه قرآنی انجام شود و لذا نیاز است پوشش رسانه‌ای نمایشگاه قرآن هر چه بیشتر مورد توجه باشد، نه فقط در فضای پوستر و بنر باشد و باید مردم برای حضور ترغیب شوند و انگیزه‌سازی شود. همچنین باید در فضاهای مجازی مختلف نشر داده شود و بخش‌های مختلف نمایشگاه به‌صورت فتوکلیپ‌هایی معرفی و مردم برای بازدید سوق داده شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد اظهار کرد: بنابراین خیلی از افراد با توجه به اینکه قرآن کریم «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا» و با فطرت انسان عجین است، مسلماً ذوق و شوق پیدا می‌کنند، هر چه بیشتر به سمت آن حرکت کنند و با حضور در این نمایشگاه و امثال چنین نمایشگاه‌هایی که برپا می‌شود با حوزه‌های قرآن و عترت آشنا شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha