موظف به حمایت از مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی هستیم
کد خبر: 4132853
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
استاندار یزد:

موظف به حمایت از مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی هستیم

فاطمی با بیان اینکه خود را موظف به حمایت از مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی می‌دانیم، گفت: در این دوره تلاش شده حمایت ویژه‌ای از اتحادیه مؤسسات قرآنی استان انجام شود، همچنین در اعتبارات فرهنگی به مباحث قرآنی توجه ویژه شده است.

مهران فاطمی، استاندار یزدمهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل اسلامی ایرانی یزد در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: آموزه‌های قرآن و ائمه اطهار(ع) بخشی از فرهنگ ما است و دستگاه‌های فرهنگی استان حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های این حوزه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه خود را موظف به حمایت از مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی می‌دانیم، اظهار کرد: در این دوره مدیریت استان تلاش شده حمایت ویژه‌ای از اتحادیه مؤسسات قرآنی استان انجام شود با این وجود، در اعتبارات فرهنگی نیز به مباحث قرآنی توجه ویژه می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها در هر موضوعی ویترین نمایش‌دهنده آن موضوع هستند گفت: مهم‌تر از کتاب قرآن که هدایت و راهنمای مردم است، در این عالم نداریم و از اعجاز قرآن همین هنرهایی است که در حوزه هنرهای تجسمی و یا در سایر حوزه‌ها کار می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این نمایشگاه موضوعات متنوعی در حوزه قرآن و عترت وجود داشت و بخش قابل توجهی که در این نمایشگاه وجود دارد، طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم مبتنی بر حفظ معناگرایانه کلام‌الله مجید است. این طرح به نیت چهار هزار شهید استان در حال برگزاری است که به یاد هر شهید یک حافظ قرآن در این طرح تربیت می‌شود و شروع این طرح نیز با حضور رئیس‌جمهور در یزد آغاز شد و امیدواریم بتوانیم تا افق 1404 چهار هزار حافظ قرآن در قالب این طرح تربیت شوند.

فاطمی وجود غرفه‌های متشکل از هنرهای قرآنی و کتابت قرآن در این نمایشگاه را ارزشمند و جذاب توصیف کرد و گفت: در زمینه پوشاک اسلامی مبتنی بر معارف قرآنی نیز غرفه‌هایی وجود داشت. بخش قابل توجهی هم معماری ایرانی ـ اسلامی بود که خطوط قرآنی کوفی با نسخ مختلف را به نمایش گذاشته بود و همچنین مصالحی که جمع‌آوری شده بود، بخش جالب و جذاب نمایشگاه بود.

استاندار یزد بیان کرد: ضمن اینکه مؤسسات قرآنی هم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند و در مجموع بسته کاملی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان و شیفتگان قرآن و اهل بیت(ع) آموزنده باشد و مردم حضور پیدا کنند و از این فضا استفاده کنند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل ایرانی اسلامی تا ۲۵ فروردین‌ هر روز از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل نمایشگاه‌های یزد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha