فعالیت ۷۳ مؤسسه قرآنی یزد با مجوز وزارت ارشاد
کد خبر: 4133209
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

فعالیت ۷۳ مؤسسه قرآنی یزد با مجوز وزارت ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حمایت از مؤسسات قرآنی در طول سال گفت: هم‌اکنون 73 مؤسسه قرآن و عترت استان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداحسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان یزد از 16 فروردین آغاز شده و تا 25 فروردین ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان دایر است.

وی با اشاره به حضور مؤسسات قرآنی استان در این نمایشگاه اضافه کرد: مؤسسات قرآنی استان در این نمایشگاه به ارائه فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤسسه می‌پردازند و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. 

عابدی افزود: بخش ویژه‌ای به طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن» اختصاص داده شده و تعدادی از مؤسساتی که در این طرح مشارکت دارند، در این بخش حضور یافته و به معرفی طرح می‌پردازند و نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، عفاف و حجاب، عرضه پوشاک اسلامی، هنرهای قرآنی، کتابت قرآن، معماری اصیل ایرانی اسلامی و ... را از دیگر غرفه‌های نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان برشمرد.

وی با اشاره به هدف از برگزای نمایشگاه قرآن و عترت در استان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت است که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و یزد نیز برای نهمین سال این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

عابدی افزود: هدف اصلی برپایی این نمایشگاه ترویج فعالیت‌ها، معارف، مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است تا مردم با حوزه قرآن و عترت هر چه بیشتر و بهتر آشنایی پیدا کنند. همچنین در این نمایشگاه که مؤسسات قرآنی نیز حضور دارند، به ارائه توانمندی‌ها و فعالیت‌های خود می‌پردازند و شرایطی فراهم می‌شود تا علاقه‌مندان نسبت به ثبت‌نام در این مؤسسات اقدام کنند و از کلاس‌های آموزشی آنها بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخذ مجوز 73 مؤسسه قرآن و عترت از وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این تعداد 6 مؤسسه در سال 1401 مجوز و پروانه فعالیت را دریافت کردند.

عابدی با اشاره به اینکه حمایت‌های این نهاد از مؤسسات در طول سال برقرار است، به ویژه برنامه‌های قرآنی در سال 1401 اشاره کرد و افزود: دوره «تربیت معلم حفظ قرآن» در شهرستان مروست از جمله این برنامه‌هاست که توسط مؤسسه اباصالح المهدی(عج) این شهرستان و به صورت شبانه‌روزی در مدت دو ماه اجرایی شد.

وی برگزاری دوره «تربیت‌مربی کودک صحیفه سجادیه» به همت مؤسسه نور ظاهر و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: همچنین دوره «بُشری» در حوزه روخوانی و روانخوانی قرآن برگزار و 400 نفر از مربیان شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: در سال 1401، 50 میلیارد ریال از تسهیلات تبصره 16 به مؤسسات و فعالان حوزه قرآن و عترت اختصاص داده شد تا در حوزه اشتغال‌زایی بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن و عترت و معماری اصیل ایرانی اسلامی تا 25 فروردین‌ هر روز از ساعت 18 الی 23 در محل نمایشگاه‌های یزد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha