۲۶ گروه جهادی قرآن در یزد فعالیت دارند
کد خبر: 4133655
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵

۲۶ گروه جهادی قرآن در یزد فعالیت دارند

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نمایش فعالیت‌های این دارالقرآن و همچنین التزامات تبدیل مساجد به پایگاه قرآن در نهمین نمایشگاه قرآن، از فعالیت ۲۶ گروه جهادی قرآنی خبر داد.

محمدحسین زارع مهریزی، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزدحجت‌الاسلام محمدحسین زارع مهریزی، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد در حاشیه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: دارالقرآن بسیج استان در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت با شعار «مسجد پایگاه قرآن و قرآن خواندنی‌ترین کتاب دنیا» حضور دارد.

وی ادامه داد: موارد مختلفی در زمینه اینکه از زمان پیامبر مساجد، پایگاه قرآن بوده‌اند و تا حال که رهبر انقلاب فرمودند: «انقلاب ما از جلسات قرآن مساجد رویید» و سپس برای اینکه مساجد ما قرآنی شود چه التزامات و راهکارهایی وجود دارد، در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

زارع، عرضه فعالیت‌های تخصصی و تبلیغی – ترویجی را از دیگر مواردی دانست که در این غرفه وجود دارد و اظهار کرد: فعالیت‌های تخصصی می‌توان به تأسیس دارالقرآن‌ در شهرستان‌های استان اشاره کرد بدین نحو که هر شهرستان یک دارالقرآن بسیج داشته باشیم و مجهز شوند و نسبت به فعالیت‌های قرآنی در شهرستان اقدام کنند.

وی با تأکید بر برگزاری دوره‌های تربیت مدرس و تربیت‌مربی نیز گفت: در نظر داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی، استعدادهای قرآنی شناسایی و دارالتحفیظ‌هایی در استان تأسیس شده و دوره‌های یک‌ساله را داشته باشیم.

زارع با اشاره به فعالیت 127 واحد قرآنی در پایگاه‌های بسیج گفت: در این غرفه پویش‌های قرآنی نیز معرفی شده است که «حفظ سوره اعلی» و یا «نذر بی‌نظیر» از آن جمله است. در قالب پویش «نذر بی‌نظیر» به نیت سردار سلیمانی، قرآن‌های مازاد در منازل به‌وسیله پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج برای اهدا جمع‌آوری و بوسیله گروه‌های جهادی که 26 گروه جهادی قرآنی داریم، در مناطق محروم توزیع می‌شود.

برگزاری جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن»

وی با اشاره به جشنواره «مسجد، پایگاه قرآن» افزود: در قالب سایتی که همانند یک اسنپ قرآنی عمل می‌کند، تمام اطلاعات مساجدی که دوره‌های قرآنی را برگزار می‌کنند و مشخصات مربیان به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به این سایت به آدرس https://quranbsj.ir/ و انتخاب مسجد نزدیک منزل که در قالب نقشه وجود دارد، مربی و رشته مورد نظر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و از طریق همین سایت آزمون پایانی برگزار و گواهینامه معتبر کشوری با امضای دارالقرآن بسیج و سازمان تبلیغات صادر می‌شود.

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی به مسابقات قرآن اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز اقدامات انجام شده از جمله برگزاری مسابقات قرآن بسیج در رشته‌های فردی، گروهی و ایده‌پردازی با حضور 3700 نفر به نمایش گذاشته شده است. فعالیت 37 مهد قرآنی یا  3077 متربی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم و ... بوسیله 127 واحد قرآن از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: گزارش‌های مربوط به مسابقات قرآن ویژه کارکنان و خانواده آنان نظیر دوره‌های آموزشی، محافل قرآنی، فعالیت‌های مهد قرآنی و .... به نمایش گذاشته شده است که از اقشار مختلف مردم برای بازدید از نمایشگاه و غرفه دارالقرآن بسیج استان دعوت می‌شود.

زارع در پاسخ به ایکنا در زمینه استقبال از نمایشگاه نیز گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه در بیرون از شهر قرار دارد، بازدید برای اکثر روزه‌داران و در ساعت بعد از افطار مقدور نیست به‌ویژه اینکه در شب‌های قدر شاهد استقبال کمی هستیم. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha