پاسخگویی تخصصی احکام در نمایشگاه قرآن و عترت یزد
کد خبر: 4133501
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

پاسخگویی تخصصی احکام در نمایشگاه قرآن و عترت یزد

همزمان با برپایی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت یزد و به همت دفتر «فانوس هدایت»، اساتید حوزوی پاسخگوی تخصصی احکام اسلامی و مشاوره مذهبی خواهند بود.

پاسخگویی تخصصی احکام در نمایشگاه قرآن و عترت یزدفاطمه اعرابی، استاد حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد در حاشیه برپایی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد گفت: مؤسسه فانوس هدایت استان یزد در سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم استان است.

وی ادامه داد: در این مؤسسه تعدادی از کارشناسان داخل و خارج استان فعالیت دارند که با هم‌اندیشی و مباحثه نسبت به رفع مسائل مختلف همکاری می‌کنند و با دفاتر علما ارتباط دارند.

اعرابی با اشاره به فعالیت این مؤسسه در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: در این مؤسسه مشاوره احکام مطابق با فتاوای علما، احکام بانوان توسط اساتید حوزه علمیه خواهران، محاسبه وجوهات شرعی با اجازه از مراجع عظام تقلید، استخاره و مشاوره مذهبی اعتقادی و خانوادگی  انجام می‌شود.

این استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس با شماره 03531385 نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.  

مدیر حوزه علمیه خواهران زینب(س) یزد با اشاره به فعالیت طلاب و اساتید در حوزه‌های تخصصی گفت: خوشبختانه تعدادی از اساتید و طلاب با این مؤسسه همکاری دارند و البته هم اکنون دروس اقتضایی در زمینه‌هایی که نیاز است، توسط مدارس علمیه خواهران برای طلاب برگزار می‌شود که در این مدرسه کارگاه پاسخگویی به احکام مدنظر قرار گرفت و اکنون دنبال می‌شود و ان‌شاءالله طلاب بتوانند در سطح جامعه پاسخگوی مسائل بانوان باشند.

وی با اشاره به مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت‌ماه از بانوان علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه دعوت به عمل آورد.

اعرابی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در استان بیان کرد: مؤسسه فانوس هدایت در قالب این نمایشگاه پاسخگوی مردم در زمینه مشاوره مذهبی و احکام اسلامی را بر عهده دارد و از مردم استان برای بازدید و بهره‌مندی از خدمات این مؤسسه دعوت می‌شود. هرچند مسیر نمایشگاه طولانی است اما در ابعاد گوناگون در حال برگزاری است.

این کارشناس مذهبی گفت: خوشبختانه تا امروز غرفه فانوس هدایت مورد استقبال قرار گرفته  و مردم از مشاوره‌های مختلف در حوزه خانوادگی، اعتقادی و احکام بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha